ایمیل : info@dorsaplusprofile.com
شماره تماس : 09122012776

لوور آلومینیومی چیست؟

images 200
دسته بندی مقالات
برچسب ها

در نمای ساختمان هایی که نورگیر هستند از وسایل مختلفی ممکن است استفاده بشود. در این زمینه لوور آلومینیومی کاربرد دارد. اگر فعالیت هایی در زمینه ساختمان دارید احتمالا این نام را شنیده اید. در صورتی که می خواهید بدانید لوور آلومینیومی چیست، چه انواعی دارد و کاربرد آن ها چیست، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

لوور (Louver) آلومینیومی چیست؟

یکی از امتیازات یک ساختمان، نورگیر بودن آن است اما در صورتی که این مسئله بیشتر از حد معمول باشد و ساختمان نور زیادی را در طول روز دریافت کند، باعث اذیت شدن ساکنین ساختمان و گرم شدن اتاق ها خواهد شد. علاوه بر این مسئله نمای خارجی ساختمان ها نیز در اثر تابش نور زیاد خورشید آسیب خواهند دید. در این شرایط از وسیله ای به نام لوور استفاده می شود. این وسیله به عنوان نورگیر عمل می کند اما از ورود هوای گرم یا سرد، سر و صدا، گرد و غبار و … نیز به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

لوور آلومینیومی مانند یک سایه بان و عایق عمل می کند و علاوه بر این، نمای ساختمان را هم زیبا خواهد کرد به همین دلیل در محیط های صنعتی در قسمت ورودی و خروجی ساختمان یا در نمای خارجی ساختمان ها نصب می شود.

طراحی مناسب لوور آلومینیومی چه اهمیتی دارد؟

نحوه طراحی لوور آلومینیومی اهمیت زیادی دارد زیرا باید به گونه ای طراحی شود که گرمای ناشی از نور خورشید را کم کند و در فصل سرما نیز از سرد شدن اتاق جلوگیری کند. طراحی این سایه بان و شید به طور کلی به صورتی است که جلوی دید ساختمان به بیرون را نمی گیرد. از همین رو استفاده از آن باعث می شود ساکنین ساختمان در فضای راحت تر و بهتری به سر ببرند و زیبایی نمای ساختمان نیز بیشتر خواهد شد.

images 21

برای طراحی لوور آلومینیومی از تیغه هایی به اندازه های 100، 120، 150، 170، 200، 225، 400 استفاده می شود. نمای لوور آلومینیومی باعث می شود قرنیز کف پنجره ها و پیش آمدگی ها را راحت تر و با سرعت بیشتری نصب شوند. بر روی نماهای گوناگون مانند شیشه، کامپوزیتی و … قبل اجرا می باشد. پیشرفت هایی در زمینه طراحی لوور آلومینیومی اتفاق افتاده است به عنوان مثال می توان متناسب با تغییرات آب و هوایی، جهت تیغه ها را تغییر داد تا فضای داخل ساختمان از هر جهت راحت باشد.

مهم ترین مزایا و کاربرد لوور آلومینیومی کدامند؟

همانطور که گفتیم لوور آلومینیومی کاربردها و مزایای زیادی دارد که مهم ترین آن ها جلوگیری از تابش نور خورشید است. از دیگر کاربردهای لوور آلومینیومی جلوگیری از ورود گرد و غبار، عبور و مرور و گردش هوا، افزایش زیبایی و حذابیت ظاهری ساختمان و … می باشند.

از ویژگی ها و مزایای لوور آلومینیومی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوور آلومینیومی انعطاف پذیری بالایی دارد.
  • استحکام و مقاومت زیادی در برابر خوردگی، باران های اسیدی، رطوبت هوا و … دارد.
  • طول عمر و ماندگاری آن بالا است.
  • با محیط زیست انطباق پذیری زیادی دارد.
  • استفاده از آن به مراقبت ویژه ای نیاز ندارد.
  • وزن کمی دارد در نتیجه حمل و نقل آن راحت است.
  • امنیت آن نیز زیاد است.

 

مهم ترین انواع لوور آلومینیومی کدام است؟

لوور آلومینیومی بر اساس معیار های مختلفی به انواع گوناگونی تقسیم می شود. مهم ترین انواع این آفتاب گیر ها و سایه بان های آلومینیومی را در ادامه نام می بریم.

 

  • تقسیم بندی بر اساس شکل ظاهری

در صورتی که شکل ظاهری لوور آلومینیومی را در نظر بگیریم دارای انواع دوکی، مکعبی، مستطیلی، z شکل می باشد.

 

  • تقسیم بندی بر اساس نحوه نصب

انواع لوور آلومینیومی یا افقی نصب می شوند و یا عمودی.

 

  • تقسیم بندی بر اساس محل نصب

لوورهای آلومینیومی در محل های مختلفی نصب می کنند که انواع آن عبارتند از: پشت بامی، سقف، پادری، آکوستیک هوا رسان و …

 

لوور آلومینیومی دوکی شکل چیست؟

از لوور آلومینیومی دوکی شکل جهت زیبا سازی ساختمان ها و تنظیم ورودی نور خورشید استفاده می شود و تیغه های آن همانطور که از نامش معلوم است، از مقاطع دوکی شکل شاخته شده است. با تغییر زاویه لوور های آلومینیومی دوکی شکل می توان میزان نور عبوری از آن ها را تنظیم و کنترل کرد. جدیدترین نسل سایه بان و نورگیر، همین سیستم است به همین دلیل مورد توجه معماران قرار گرفته است.

با توجه به سلیقه و کاربرد لوور آلومینیومی دوکی شکل، قطر و ضخامت لوورها تعیین می شود و از 100 تا 400 میلی متر قابل سفارش می باشد. این نوع لوور آلومینیومی از آلیاژ بسیار مرغوب و با کیفیت ساخته می شود و مقاومت و استحکام زیادی دارد.

download

انواع لوور آلومینیومی دوکی شکل

لوور دوکی شکل آلومینیومی دو نوع ثابت و متحرک دارد. نوع ثابت آن از لحاظ اقتصادی بسیار بصرفه است و بر روی همه نوع نمای ساختمان مانند شیشه ای، کامپوزیتی و … قابل اجرا می باشد.

لوور آلومینیومی دوکی متحرک با استفاده از ریموت کار می کند و امکان شخصی سازی آن با قطعات ویژه وجود دارد. این نوع لوور که اتوماتیک است با سیستم برق خانه های هوشمند کار می کند به همین دلیل تنظیم و تغییر آن راحت است اما در صورت قطع برق دیگر نمی توان زاویه آن ها را تغییر داد.

لوور مکعبی یا مستطیلی شکل چیست؟

لوور مکعبی یا مستطیلی که با نام باکسی نیز شناخته می شوند دارای عرض 100 میلی متر، ارتفاع 50 میلی متر و ضخامت 2 میلی متری و در شاخه های 6 متری ساخته می شود. این نوع لوورهای آلومینیومی به جز این ابعاد، در سایزها و ابعاد مختلفی ساخته می شوند.

با نصب لوور مکعبی یا مستطیلی می توان سطح زیرین سایه بان را مشاهده کرد به همین دلیل برای آن که به نمای ساختمان اشکالی وارد نکند باید زیرسازی آن کامل بشود.

انواع لوور آلومینیومی مکعبی

این نوع لوور های آلومینیومی هم، دارای دو نوع ثابت و متحرک هستند. نوع ثابت آن ها اقتصادی است و نوع متحرک شان با ریموت کار می کند. لوور آلومینیومی مکعبی یا مستطیلی به خاطر ویژگی هایی که دارد مخصوصا قیمت پایین آن، بسیار محبوب است.

لوور آلومینیومی Z شکل چیست؟

یکی دیگر از انواع لوور آلومینیومی، نوع Z شکل آن می باشد که به عنوان آفتاب گیر و زیبا سازی ساختمان به کار گرفته می شود و در اشکال مختلف عمودی و افقی ساخته می شود. سایه بان های Z شکل نیز مانند همه لوور ها، از ورود نور زیاد خورشید، گرد و غبار و سر و صدا … به داخل اتاق جلوگیری می کنند.

 

انواع لوور آلومینیومی Z شکل

لوور آلومینیومی Z شکل نیز دارای دو نوع ثابت و متحرک است. نوع ثابت آن به خاطر حالت ساده ای که دارد ارزان تر و محبوب تر می باشد. این مدل دارای انواع مختلفی است که عبارتند از: انتها ثابت، اتصال به ساختمان، براکتی عمود و صفحه اسلایدی و … به خاطر تنوعی که این محصول دارد، کاربردهای زیادی نیز برای آن می توان در نظر گرفت.

نوع متحرک آن را می توان در رنگ دلخواه مشتری تولید کرد و با ریموت آن را تنظیم نمود. برای ساختمان های اداری و تجاری و منازل لوکس از این مدل لوور آلومینیومی می توان استفاده کرد.

قطعات و اجزاء لوور آلومینیومی کدامند؟

برای نصب لوورهای آلومینیومی به 3 قطعه نیز است که در ادامه آن ها را نام می بریم.

خورشیدی: بخش دندانه دار که به سازه متصل می شود.

منقاری: رابط بین خورشیدی و قطعه اصلی است و برای نگهداری بخش اصلی کاربرد دارد.

End Cap: بخشی که برای اطمینان از محکم بودن اتصال کاربرد دارد.

قیمت لوور آلومینیومی چقدر است؟

لوور آلومینیومی در ابعاد و اشکال مختلفی ساخته می شود. با توجه به نوع لوور و کیفیت آلیاژ آن و سایر ویژگی هایی که دیگر، قیمت آن محاسبه می شود. در نتیجه یک قیمت ثابت نمی توان برای آن در نظر گرفت. لوورهای دوکی شکل، مکعبی، Z شکل هر کدام قیمت مخصوص خود را دارند. به همین دلیل اگر می خواهید اطلاعات دقیق تری از قیمت ها به دست آورید بهتر است با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.