ایمیل : info@dorsaplusprofile.com
شماره تماس : 09122012776

پروفیل های نرمال لولایی

خانه    پروفیل های نرمال لولایی

در هر ساختمانی، پنجره ها نقش بسیار مهمی دارند و تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی نمای خانه ها دارند. پنجره ها سیستم های متنوعی دارند که از جمله آن ها می توان به سیستم نرمال لولایی پنجره اشاره کرد. اگر می خواهید بدانید این نوع پنجره ها چه ویژگی هایی دارند و مزایای آن ها چیست حتما با ما همراه باشید و ادامه مطالب را مطالعه کنید.

پنجره آلومینیومی لولایی چیست؟

از آلومینیوم می توان انواع مختلفی درب و پنجره ساخت که یکی از آن ها، پنجره آلومینیومی لولایی است. این نوع پنجره ها در طرح و رنگ های مختلفی تولید می شوند. یکی از معیار های تقسیم بندی این پنجره ها، نحوه باز شدن آن ها می باشد. در دنیای پنجره ها، پنجره لولایی یکی از متنوع ترین نوع پنجره است که نحوه باز شدن آن ها در جهات مختلف بالا، پایین، راست، داخل و خارج می باشد. هر کدام از این مدل ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

سیستم نرمال لولایی پنجره به چه معنا است؟

همانطور که می دانید پنجره های آلومینیومی انواع مختلفی دارند که طبق یک دسته بندی به نرمال و ترمال بریک تقسیم می شوند. در این مقاله می خواهیم به معرفی سیستم نرمال لولایی پنجره بپردازیم.

سیستم نرمال لولایی پنجره سیستمی است که در پروفیل اولیه آن از هیچ نوع لایه و اتصالاتی برای عایق کردن پروفیل های فریم و چهارچوب و میانی استفاده نشده و پروفیل اصلی آن از جنس آلومینیوم است. این پنجره ها از آن جایی که از فلز آلومینیوم ساخته می شوند ظرافت و زیبایی خاصی را به ساختمان شما هدیه می دهند.

ویژگی های پنجره لولایی

پنجره هایی که دارای سیستم نرمال لولایی هستند به خاطر ویژگی هایی که دارند مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته اند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع پنجره های نرمال لولایی ظرافت، زیبایی و استحکام خیلی خوبی دارند.
  • با داشتن این پنجره می توانید از سرما و گرما در امان بمانید زیرا با دارا بودن لاستیک پلی آمید از تلف شدن انرژی جلوگیری می شود.
  • عایق بندی مناسب این پنجره باعث می شود علاوه بر کاهش تبادل دما، در مصرف انرژی صرفه جویی بشود در نتیجه تا حد قابل توجهی هزینه های شما را در این بخش کاهش می دهد.
  • در این نوع پنجره های نرمال از واشرهای epdm استفاده می شود که عمر بالایی دارند و از ورود گرد و غبار و آب به درون اتاق جلوگیری می کنند.
  • پروفیل های پنجره لولایی مناسب برای نصب شیشه تک جداره و دو جداره می باشد.
  • رنگ آمیزی پنجره های لولایی با کمک دو روش آنودایز و پودری اتفاق می افتد. به همین دلیل رنگ های این نوع پنجره متنوع است و شما می توانید طبق سلیقه ای که دارید رنگ مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
  • رنگ پذیری و ثبات رنگ این پنجره ها بالا است. شما می توانید به راحتی این پنجره ها را تمیز کنید و نگران رنگ پریدگی آن نباشید.
  • برای ساخت پنجره های مختلف در ابعاد و اشکال متنوع در این مدل هیچ محدودیت و منعی وجود ندارد و شما می توانید طبق سلیقه و نیازی که دارید مدل پنجره خود را سفارش دهید.
  • پنجره های نرمال لولایی غیر قابل اشتعال هستند و امنیت اتاق و ساختمان را افزایش می دهند.

پنجره نرمال لولایی از چه اجزائی تشکیل شده است؟

پنجره های نرمال لولایی از اجزاء مختلفی تشکیل شده اند که عبارتند از:

  • چهارچوب، قاب یا فریم
  • پروفیل سری
  • پروفیل لنگه
  • پروفیل زهوار
  • یراق آلات
  • واشرهای epdm

اهمیت کیفیت یراق آلات پنجره نرمال

یکی از مهم ترین قسمت های یک پنجره نرمال لولایی، یراق آلاتی است که در آن استفاده می شود. در صورتی که یراق آلات به کار رفته در پنجره نرمال استحکام و کیفیت بالایی نداشته باشد، کیفیت سایر اجزاء پنجره نتیجه ای نخواهد داشت و بر عملکر کلی پنجره نرمال تاثیر منفی خواهد گذاشت. یراق آلات پنجره باید بتوانند وزن شیشه، لنگه و سایر قسمت ها را در طولانی مدت تحمل نمایند.

سیستم نرمال لولایی پنجره چه مزایایی دارد؟

با توجه به این که ویژگی هایی برای سیستم نرمال لولایی پنجره ذکر کردیم، باید به مزیت های آن نیز اشاره نماییم.

طول عمر زیاد: چهارچوب و قاب پنجره نرمال، ظریف و در عین حال مستحکم است و با روکش پودری که بر روی آن کشیده می شود استحکام و مقاومت آن نسبت به سایر پنجره ها افزایش می یابد. در نتیجه این پنجره ها تا سال های زیادی برای منزل شما کار خواهند کرد.

ظاهری شیک و زیبا: این پنجره ها ظرافت و زیبایی خاصی دارند و چون قاب و فریم آن ها ظریف است، فضای کمی از منزل را اشغال می کند. در عین حال که این نوع پنجره بسیار ظریف و سبک است، از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار می باشد. علاوه بر این، رنگ پذیری بالای آن ها موجب می شود بتوان پنجره را با دکوراسیون اتاق هماهنگ کرد.

تعمیر و نگه داری آسان: فلز آلومینیوم دوام بالایی دارد و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و تغییرات جوی، مقاوت زیادی دارد و در برابر آب و رطوبت دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شود در نتیجه نگه داری از آن ها آسان بوده و هزینه کمی بابت تعمیر این نوع پنجره متحمل خواهید شد.

رنگ پذیری بالا: همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم پنجره های آلومینیوم نرمال رنگ پذیری بالایی دارند. می توان گفت در حدود 30 رنگ آلومینیوم آنادایز وجود دارد. ماندگاری این رنگ ها بسیار بالا است و به خاطر زیرسازی رنگ، طول عمر و پایداری آن نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت سیستم نرمال لولایی پنجره

همانطور که می دانید عوامل مختلفی بر قیمت یک پنجره تاثیر می گذارند که مهم ترین آن وزن پنجره است که بر حسب متر مربع محاسبه خواهد شد. برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه باید از کارشناسان مربوطه مشورت بگیرید تا از قیمت دقیق محصول مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.

در این مقاله اطلاعات خوبی درباره سیستم نرمال لولایی پنجره به شما ارائه دادیم. امیدواریم با دستیابی به این اطلاعات مهم، بتوانید انتخابی دقیق تر داشته باشید.