ایمیل : info@dorsaplusprofile.com
شماره تماس : 09122012776

معرفی انواع پارتیشن آلومینیومی

معرفی انواع پارتیشن آلومینیومی
دسته بندی مقالات
برچسب ها

حتما دیده اید که در ساختمان های اداری و … برای جدا سازی قسمت های مختلف از پارتیشن استفاده می کنند. پارتیشن انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها، پارتیشن آلومینیومی است. این نوع پارتیشن نیز دارای انواع مختلفی است و هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل می خواهیم در این مقاله به معرفی انواع پارتیشن آلومینیومی بپردازیم. با ما همراه باشید.

پارتیشن آلومینیومی چیست؟

یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین نوع پارتیشن، پارتیشن آلومینیومی نام دارد. از این پارتیشن در محیط های مختلفی از جمله اداری، محیط های پر رفت و آمد و سازمان های مختلف استفاده می شود. از آن جایی که این نوع پارتیشن از جنس آلومینیوم است، استحکام و مقاومت زیادی دارد و می توان برای تقسیم بندی فضای داخلی یک ساختمان از آن استفاده کرد. با این کار از تمامی فضایی که در اختیار داریم نهایت استفاده را خواهیم کرد.

انواع پارتیشن آلومینیومی کدام است؟

پارتیشن آلومینیومی دارای انواع مختلفی است که از آن می توان به پارتیشن آلومینیومی تک جداره و پارتیشن آلومینیومی دوجداره اشاره کرد. هر کدام از این انواع مزایا و معایب خاصی دارند. در این نوع پارتیشن، با توجه به درخواست و نیاز مشتری از شیشه تک جداره یا شیشه دوجداره استفاده می شود.

در مواردی که ابعاد شیشه بزرگ باشد و نیاز به دید بیشتری در فضا داشته باشیم از پارتیشن آلومینیومی استفاده می شود. از آن جایی که آلومینیوم تنوع رنگی زیادی ندارد، با کمک روش آندایز کردن، رنگ های متنوعی از آن تولید می شود. در نتیجه طبق سلیقه و سفارش مشتری محصولات ساخته می شوند.

پارتیشن آلومینیومی تک جداره

این نوع پارتیشن آلومینیومی از فریم و قاب آلومینیوم و جداره های MDF و شیشه تشکیل شده است. ابعاد جداره های پارتیشن را می توان با توجه به درخواست مشتری تغییر داد. اندازه جداره ها به صورت ارتفاع کوتاه، نیمه بلند،  بلند و تا ارتفاع سقف قابل تغییر و تنظیم است. MDF که در این نوع پارتیشن استفاده می شود به صورت 6 میلی متر یا 16 میلی متری است.

در پارتیشن های آلومینیومی تک جداره قاب درب ها با استفاده از فریم مخصوصی ساخته می شود تا بتوان تجهیزات مختلف مانند قفل و یراق آلات را بر روی درب ها پیاده سازی کرد. شیشه هایی که در این نوع پارتیشن مورد استفاده قرار می گیرد با ضخامت 4 میلی متری و به صورت ساده یا تمام سند بلاست و یا سند بلاست راه مات است.

پارتیشن آلومینیومی دوجداره

همانطور که گفتیم با توجه به نیازی که مشتری دارد از نوع پارتیشن آلومینیومی مناسب او استفاده می کنیم. در پارتیشن آلومینیومی دوجداره از دو جدار آلومینیوم استفاده می شود و فضای بین آن دو خالی می باشد در نتیجه عایق بندی بسیار خوبی در برابر سر و صدا، حرارت و … خواهد داشت. در صورتی که می خواهید قسمت های و اتاق های مختلف کاملا شخصی و خصوصی شوند می توانید از این نوع پارتیشن آلومینیومی استفاده نمایید.

انواع پارتیشن آلومینیومی بر اساس فریم

در یک تقسیم بندی دیگر می توان پارتیشن های آلومینیومی را بر اساس فریم به دو نوع فریم دار و فریم لس تقسیم بندی کرد. هر کدام از این انواع پارتیشن ها ویژگی های مخصوصی دارند. در نوع فریم دار، فلزی مانند استیل در آن به کار می رود که زیبایی کار را افزایش می دهد. علاوه بر این، طول عمر آن ها بیشتر خواهد شد.

در نوع فریم لس پارتیشن آلومینیومی، چیزی بر روی شیشه آن مشاهده نمی شود در نتیجه ظرافت کار، بیشتر است.

پارتیشن آلومینیومی چه اجزائی دارد؟

هر پارتیشن آلومینیومی دارای اجزائی است. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • فریم اصلی پارتیشن که از جنس آلومینیوم است.
  • پانل های داخلی پارتیشن ها که از جنس شیشه سکوریت با ضخامت 6 میلی متر است.
  • طراحی سندبلاست که با طرح های متنوع انجام می شود.
  • پانل های داخلی پارتیشن ها که از MDF با ضخامت 16 میلی متر می باشد.
  • قرار دادن کرکره آلومینیومی 16 میلی متری در داخل پارتیشن برای ایجاد سایه روشن.
  • محفظه ی مخصوص برای عبور جریان برق با قابلیت دسترسی آسان به کابل های عبوری تا در صورت نیاز از آن استفاده شود.
  • درب پارتیشن ها که از جنس شیشه های 8 میلی متر سکوریت با ترکیب MDF دارای قفل و دستگیره با طرح های متنوع سندبلاست و چهارچوب آلومینیومی.

پارتیشن های آلومینیومی چه مزیت هایی دارند؟

محبوبیت و رواجی که پارتیشن های آلومینیومی دارند قطعا به خاطر مزیت های آن ها است. در ادامه چند مورد از آن ها را ذکر می کنیم.

  • زیبایی محیط را افزایش می دهد.
  • باعث بهینه سازی فضا می شود در نتیجه می توانید استفاده بهتری از محیط خود ببرید.
  • از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه است.
  • برای خصوصی کردن فضا بسیار کاربردی است.
  • این نوع پارتیشن ها در عین وزن کمی که دارند از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

در صورتی که یک فضای بزرگ در اختیار دارید و می خواهید آن را تقسیم بندی کنید می توانید از پارتیشن آلومینیومی استفاده کنید. برای آن که هر قسمت کار خود را به خوبی انجام دهد و از تولید سر و صدای زیاد جلوگیری شده و تمرکز بقیه افراد بهم نریزد، نصب پارتیشن آلومینیومی بهترین گزینه به حساب می آید.

در یک فضای اداری ممکن است نیاز باشد مدتی یک بار فضاها را تغییر داد. با کمک پارتیشن های آلومینیومی این کار بسیار راحت تر انجام می شود و هزینه بسیار کمی را به دنبال خواهد داشت.

پارتیشن های آلومینیومی چه معایبی دارند؟

در کنار مزایایی که پارتیشن های آلومینیومی دارند، معایبی نیز خواهند داشت. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • از آن جایی که قاب این نوع پارتیشن از جنس آلومینیوم است ممکن است بعد از مدتی، در هنگام باز و بسته کردن شاهد سر و صدا از آن ها باشید.
  • بعد از مدتی استفاده، محل اتصالات پارتیشن، از تنظیم خارج می شود و نیاز به رگلاژ دارد.

قیمت پارتیشن آلومینیومی چقدر است؟

همانطور که مشاهده کردید در پارتیشن آلومینیومی از اجزاء و قطعات مختلفی استفاده می شود. این پارتیشن ها انواع مختلفی دارند در نتیجه قیمت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال پارتیشن دوجداره آلومینیومی به خاطر استفاده بیشتر از آلومینیوم، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره قیمت ها، بهتر است با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.