ایمیل : info@dorsaplusprofile.com
شماره تماس : 09122012776

پروفیل آلومینیوم برای قفسه تولید قارچ و گلخانه

1
دسته بندی مقالات
برچسب ها

همانطور که می دانید یکی از فلزات پر کاربرد که در طبیعت نیز به وفور یافت می شود، فلز آلومینیوم است. با ساخت پروفیل های مختلف از این فلز می توان در صنایع گوناگون بهترین بهره وری را ایجاد کرد به همین دلیل از پروفیل آلومینیوم برای قفسه تولید قارچ و گلخانه نیز استفاده می شود. در ادامه این مقاله بیشتر به همین موضوع می پردازیم.

 

استفاده از پروفیل آلومینیوم در ساخت قفسه های تولید قارچ چگونه است؟

در سالن های مخصوص پرورش و تولید قارچ، قفسه بندی بسیار اهمیت دارد و یکی از مهم ترین بخش های آن به حساب می آید. استفاده از مواد با کیفیت در ساخت این قفسه ها، هم بر تولیدات این بخش تاثیر گذار است و هم آن که از ایجاد خسارات مالی جلوگیری خواهد کرد.

نحوه طراحی قفسه های تولید قارچ بسیار اهمیت دارد و در صورتی که به خوبی طراحی نشده باشند دیگر امکان جبران و باز طراحی وجود ندارد و مدیران را با خسارت های مالی و بعضی اوقات جانی رو به رو خواهد کرد. از همین رو سعی می شود از پروفیل های آلومینیومی برای قفسه های تولید قارچ استفاده کرد. این پروفیل ها مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند، وزن کمی دارند در نتیجه فشاری بر کل سازه وارد نمی کنند، در برابر خوردگی و زنگ زدگی نیز بسیار مقاوم هستند و دقیقا مطابق با نیاز شما و ابعادی که مد نظر دارید طراحی و ساخته می شوند.

پروفیل مورد استفاده در قفسه های سالن تولید قارچ چه ویژگی هایی دارد؟

در سالن هایی که قارچ تولید می شود باید قفسه هایی منظم و در فواصل استاندارد وجود داشته باشد. همانطور که گفتیم بهترین جنس برای این قفسه ها، پروفیل آلومینیوم می باشد. پروفیل آلومینیوم دارای ویژگی های منحصر بفردی است که باعث می شود خیلی از افراد این نوع پروفیل را برای کارگاه و سالن خود انتخاب نمایند. این ویژگی ها عبارتند از:

بندی قارچ
  • از آن جایی که در سالن هایی که قارچ تولید می شود رطوبت باید بیشتر باشد و در بعضی اوقات از مه پاش و … استفاده بشود، پروفیل های به کار رفته در قفسه ها باید ضد خوردگی و زنگ زدگی باشند. پروفیل آلومینیومی از این ویژگی برخوردار است.

  • پروفیل های آلومینیومی از استحکام و مقاومت بالایی در برابر وزن های زیاد برخوردار هستند در نتیجه برای این کارگاه ها بسیار مفید هستند.

  • این نوع پروفیل ها انعطاف پذیری بالایی دارند در نتیجه شما می توانید در طرح ها و مدل ها و ابعاد مختلفی که مد نظر دارید سفارش دهید.

  • پروفیل هایی که در این زمینه استفاده می شوند را می توانید بر حسب نیازی که دارید کاهش و یا افزایش دهید.

  • مونتاژ و نصب آن ها در مدت زمان کمی انجام می شود.

داشتن این ویژگی ها باعث شده است تا افراد را برای انتخاب آن برای ساخت قفسه تولید قارچ و … ترغیب نماید.

استفاده از پروفیل آلومینیوم در ساخت گلخانه چگونه است؟

گلخانه محیطی بسیار مناسب برای تولید گل و گیاه و انواع محصولات کشاورزی می باشد. سازه ای که برای ساخت گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد بسیار مهم است به همین دلیل باید از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده باشد. پروفیل آلومینیوم یکی از آن دست مواردی است که به خاطر ویژگی ها و خصوصیات بی نظیری که دارد افراد را ترغیب می کند برای ساخت گلخانه خود از آن استفاده کنند. به خاطر استحکام و مقاومتی که پروفیل های آلومینیومی دارند، مقاومت گلخانه هایی که با این نوع پروفیل ساخته می شوند، نیز تا حد بسیار زیادی افزایش می یابد و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دوام بالایی دارد. در نتیجه استفاده از این محصول عمر گلخانه را افزایش می دهد و شما را تا سالیان سال از صرف هزینه های زیاد جهت تعمیر و نگه داری سازه بی نیاز خواهد کرد.

بندی پروفیل

ویژگی های پروفیل آلومینیومی مورد استفاده در گلخانه کدام است؟

آلومینیوم، فلزی با ویژگی های زیاد است در نتیجه می توان در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، بسته بندی، کشاورزی، صنایع الکترونیکی و … از آن استفاده کرد. یکی دیگر از استفاده های این فلز با ارزش، استفاده به عنوان پروفیل های مورد نیاز در ساخت گلخانه می باشد. پروفیل های آلومینیومی مورد استفاده در گلخانه ها دارای ویژگی های زیر می باشند:

  • این نوع پروفیل ها بسیار مقاوم و مستحکم هستند در نتیجه در برابر باد های شدید و زلزله آسیبی به سازه وارد نمی کنند.
  • انعطاف بسیار بالایی دارند و در اشکال و ابعاد مختلفی می توان آن ها را طراحی و تولید کرد.
  • در برابر رطوبت هوا، باد، باران، برف، سرما و گرما و سایر شرایط آب و هوایی، پروفیل آلومینیومی بسیار مقاوم است.
  • به راحتی می توان شیشه و سایر تجهیزات مورد نیاز در ساخت گلخانه را در کنار آن نصب کرد.
  • عمر و ماندگاری این پروفیل زیاد است در نتیجه از هزینه های شما تا حد زیادی در بخش تعمیر و نگه داری می کاهد.
  • پروفیل های آلومینیومی ضد خش و سایش هستند.
  • نصب و راه اندازی آن ها راحت است و در مدت زمان کمی صورت می گیرد.

با توجه به تمامی این ویژگی های عالی، پروفیل های آلومینیومی یک گزینه بسیار محبوب برای ساخت گلخانه می باشد.

قیمت پروفیل آلومینیوم برای قفسه تولید قارچ و گلخانه چقدر است؟

قیمت ساخت پروفیل آلومینیوم برای قفسه های مورد نیاز در سالن های تولید قارچ و گلخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. ابعاد، طرح و اشکال مد نظر شما در طراحی و ساخت پروفیل ها، نوع یراق آلاتی که در آن ها به کار می رود، کیفیت جنس محصولات و … همگی بر قیمت نهایی این نوع پروفیل ها تاثیر گذار است در نتیجه برای اطلاع دقیق تر از هزینه ها و قیمت ها باید از کارشناسان این زمینه مشورت بگیرید.

 

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید از پروفیل های آلومینیومی در ساخت تجهیزات مختلف در صنایع گوناگون استفاده می شود. استفاده از این نوع پروفیل ها برای قفسه تولید قارچ و گلخانه نیز بسیار کاربردی و مقرون بصرفه می باشد. در صورتی که می خواهید در این زمینه فعالیتی داشته باشید بهتر است به سراغ این نوع پروفیل ها بروید و سفارش خود را دقیقا طبق سلیقه و نیازی که دارید، ثبت نمایید.