ایمیل : info@dorsaplusprofile.com
شماره تماس : 09122012776

پروفیل آلومینیوم در صنعت برق

دسته بندی مقالات
برچسب ها

پروفیل آلومینیومی چیست ؟

پروفیل در لغت به معنای ثابت بودن مقطع در طول مشخص است. پروفیل ها در انواع  متنوعی تولید می شوند که ازآن ها در صنایع مختلف استفاده می شود. از آنجایی که فلز آلومینیوم دارای ویژگی های منحصر به فردی است ، یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در تولید پروفیل به شمار می آید.

کاربرد پروفیل آلومینیوم در صنعت برق

پروفیل آلومینیوم چندین دهه است که به طور ایمن در سیم کشی منزل مسکونی، ساختمان ها، هواپیماها و لوازم خانگی الکتریکی و به طور کلی در صنعت برق و الکتریکی استفاده می شود.

رسانایی بسیار خوب ، وزن سبک و مقاومت فیزیکی بالای پروفیل آلومینیوم باعث استفاده از آن در صنعت برق شده است.

آلیاژهای آلومینیوم سری 1000 و 6000 بهترین انتخاب در صنعت برق، برای جایگزینی به جای مس در سیم های برق می باشند. در خطوط فشار قوی و با ولتاژ برق بسیار بالا از آلومینیوم که رسانایی خوبی دارد، استفاده می شود و در صنایع الکترونیکی، برای حل مشکل پایین بودن مقاومت مس، از ورق آلومینیومی و ورق گالوانیزه برای پوشاندن سطح سیم های مسی استفاده می شود.

شرکت درساپلاس با داشتن چندین دهه تجربه در زمینه های تولید پروفیل آلومینیوم ، طراحی و ساخت قالب اکستروژن قادر است پروفیل آلومینیوم درصنعت برق را مطابق با سفارش شما عزیزان با بهترین کیفیت و استفاده از مواد اولیه درجه یک تولید و ارائه دهد.

 

ویژگی مصرف پروفیل آلومینیوم در صنعت برق

دسترسی آسان و راحت به پروفیل آلومینیوم و قیمت مقرون به صرفه آن ، همچنین توسعه، آزمایش و راه اندازی سریع نمونه اولیه، پروفیل آلومینیوم را به گزینه ای مناسب برای استفاده در صنعت برق تبدیل کرده است.

آلومینیوم وزن کمتری نسبت به فلزهای دیگر دارد به همین دلیل حمل و نقل را ارزان ‌تر می‌کند و همچنین یک ماده جذاب برای استفاده در کارهایی است که کاهش وزن در اولویت می باشد. امروزه پروفیل آلومینیوم پرکاربرد ترین ماده برای انتقال و توزیع برق است و با وزن و قیمت پایین تر از مس، آلومینیوم به شرکت ها اجازه می دهد تا سیم بیشتری را با ساختارهای متفاوت اجرا کنند.

اکستروژن های آلومینیومی را می‌توان به اندازه‌ ای که برای بیشتر موارد لازم است مستحکم و پایدار ساخت و به دلیل وجود فرآیند اکستروژن، می‌توان با گنجاندن ضخامت‌های متفاوت و تقویت داخلی در طراحی پروفیل آلومینیوم ، استحکام را در جایی که واقعا مورد نیاز است متمرکز کرد.

پروفیل آلومینیوم انعطاف ‌پذیری را با استحکام با یگدیگرترکیب می‌کند و می‌تواند در زیر بارها خم شود یا براثر ضربه به عقب برگردد که منجر به استفاده از اجزای اکسترود شده در سیم های توزیع برق و صنایع الکتریکی می‌شود.

توانایی طراحی یک پروفیل آلومینیوم برای برآوردن هدف های خاص عملکردی و ساخت محصولات الکتریکی، در بسیاری از راه حل های تولید محصول اکستروژن های آلومینیومی را به عنصر ترجیحی تبدیل می کند.

اشکال پیچیده را می توان در بخش های آلومینیومی اکسترود شده یک تکه بدون نیاز به اتصال ایجاد کرد. پروفیل آلومینیوم مورد استفاده در صنعت برق احتمال شل شدن یا نشت را در طول زمان کم می کند.

 

تولید اکستروژن های آلومینیوم در صنعت برق

استفاده از اکستروژن آلومینیوم در صنعت برق  دارای چندین مزیت می باشد از جمله : آلومینیوم فراوان ترین ماده معدنی در پوسته زمین می باشد، هرچند معمولا به شکل خالص در طبیعت ظاهر نمی شود. آلومینیوم از بوکسیت، یک ماده معدنی استخراج و خرد شده و با آب پاشیده می شود. سیلیس و خاک رس به عنوان محصولات جانبی حذف می شوند و بوکسیت باقی مانده در کوره خشک می شود و با خاکستر و آهک مخلوط می شود. مخلوط به دست آمده قبل از گرم شدن در یک کوره ، چند مرحله پردازش را طی می کند. ماده حاصل، ترکیب شیمیایی پودری از اکسیژن و آلومینیوم است. برای تولید آلومینیومی که ماده خام برای فرآیند اکستروژن را فراهم می کند، آلومینا باید اول از طریق یک فرآیند ذوب و سپس از طریق یک فرآیند آلیاژی عبور کند، که طی آن مقادیر کمی از عناصر آلیاژی مانند مس، منیزیم، سیلیکون و منگنز برای ایجاد خواص ویژه مواد اضافه می شود. پس از انجام این مراحل پروفیل آلومینیوم به دست آمده قابل استفاده در صنعت برق و الکتریکی خواهد بود.

 

metal profile 3d

مزایای تخصصی استفاده از پروفیل آلومینیوم در صنعت برق

  • مقاوم در برابر خوردگی: پروفیل آلومینیومی مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارند. آن ها زنگ نمی زنند، و سطح آلومینیوم توسط اکسید طبیعی خود محافظت می شود، محافظتی که می تواند با آندایز کردن یا سایر فرآیندهای تکمیل، افزایش یابد.
  • رساناهای الکتریکی عالی: آلومینیوم پوند به پوند دو برابر مس رسانا است و اکستروژن را به یک جایگزین مقرون به صرفه برای اتصال دهنده های الکتریکی و اجزای توزیع باس بار تبدیل می کند.
  • رساناهای حرارتی عالی: آلومینیوم بر اساس وزن و هزینه کلی، سرما و گرما را بهتر از سایر فلزات معمولی هدایت می کند و اکستروژن را برای کاربرد هایی که نیاز به مبدل های حرارتی در  صنعت برق دارند، ایده آل می کند. انعطاف ‌پذیری طراحی اکستروژن به طراحان اجازه می‌دهد تا مبدل های حرارتی را در محفظه ‌ها و سایر اجزا صنعت برق بهینه کنند.
  • غیر مغناطیسی: از آنجایی که پروفیل آلومینیوم بار مغناطیسی به دست نمی آورد، اکستروژن ها در کاربردهای ولتاژ بالا و در صنعت برق، جایی که میدان های مغناطیسی وارد عمل می شوند، مفید هستند.

 

مصرف بی خطر پروفیل آلومینیوم در صنعت برق

  • غیر قابل آتش گرفتن و غیر سمی: آلومینیوم نمی سوزد و حتی در دمای بسیار بالا بخارات سمی تولید نمی کند.
  • بدون جرقه: از آن جایی که آلومینیوم جرقه ندارد، اکستروژن های آلومینیومی در محیط هایی که سیم کشی زیادی دارد یا  دارای مواد منفجراست، بسیار مناسب هستند.
  • انعکاسی: درمان‌های سطحی می‌توانند انعکاس بالایی بر روی اجزای آلومینیومی ایجاد کنند، و اکستروژن آلومینیوم را برای کاربردهای روشنایی یا برای کاربردهایی که در آن محافظت از مناطق در برابر نور، امواج رادیویی مطلوب است، جذاب می‌کند.

 

 تعرفه قیمت پروفیل آلومینیوم در صنعت برق ؟

قیمت انواع پروفیل  آلومینیوم به قیمت آلیاژی که از آن تهیه شده است، بستگی دارد. نوسانات بازار ارز، بالا و پایین رفتن قیمت ورق‌های آلومینیوم مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت این محصولات می باشد. برای اطلاع از قیمت پروفیل آلومینیوم در صنعت برق می توانید با کارشناسان درسا پلاس تماس حاصل فرمایید.