ایمیل : info@dorsaplusprofile.com
شماره تماس : 09122012776

پروفیل آلومینیوم لوور

خانه    پروفیل آلومینیوم لوور
call to action

پروفیل لوور آلومینیومی

پروفیل‌ها مقاطع ثابت در طول مشخص هستند و در صنعت و تکنولوژی مدرن کاربردهای فراوانی دارند. یکی از انواع پروفیل‌های ساختمانی، پروفیل لوور آلومینیومی است که از آلیاژ آلومینیوم تولید می‌شوند. این پروفیل‌ها به دلیل ویژگی‌های برجسته‌ای نظیر مقاومت بالا در برابر خوردگی، سبکی، ضربه پذیری کم، مقاومت در برابر حرارت، قابلیت پردازش و انعطاف‌پذیری، در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
سیستم لوور یا سان‌شیدر، نوعی سیستم آفتاب‌گیر برای ساختمان‌هاست که علاوه بر بهبود تهویه، به دلیل تنوع در طرح و زیبایی، در نماسازی نیز کاربرد دارد. استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی در ساخت این سیستم‌ها، به دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده آن‌ها، انتخابی بسیار مناسب است. ما در درسا پلاس با بهره‌گیری از این پروفیل‌ها، راه‌حل‌های کارآمد و زیبایی برای تهویه و نماسازی ساختمان‌ها ارائه می‌دهیم.

جنس لوورها

لوورها با توجه به مزایای کاربردی خود از متریال‌های مختلفی مانند آلومینیوم، چوب، شیشه و غیره ساخته می‌شوند. لوورهای آلومینیومی با استفاده از آلیاژ 6063 و در طرح‌های متنوع تولید می‌شوند.
به طور کلی، لوور پنجره‌ای سیستمی است که شامل تیغه‌های زاویه‌دار عمودی یا افقی بوده و برای عبور نور و هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم علاوه بر جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و باران، تا حدی نیز مانع از عبور صدا می‌شود. لوورها قابلیت نصب بر روی انواع نماها، از جمله کامپوزیت و شیشه‌ای را دارند.

مزایای و معایب پروفیل لوور آلومینیومی

از جمله مزایای پروفیل لوور آلومینیومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. ظاهر زیبا و مدرن
2. دوام و مقاومت طولانی مدت

افرادی که قصد خرید پروفیل لوور آلومینیومی را دارند، باید به نکات زیر که از جمله معایب این پروفیل ها است توجه کنند:
1. قیمت: پروفیل لوور آلومینیومی در مقایسه با سایر مواد ساختمانی و چوب، گرانتر است، که ممکن است برای پروژه‌های با بودجه محدود مشکل‌ساز شود.
2. حساسیت به خراش: پروفیل لوور آلومینیومی نسبت به خراش حساس است و ممکن است ظاهر آن با خط و خش آسیب ببیند.
3. فلزی بودن: آلومینیوم به عنوان یک فلز، ممکن است در شرایط آب و هوایی خاص در برابر زنگ زدگی ضعف نشان دهد.

1 1

ویژگی پروفیل لوور آلومینیومی

1. یکی از ویژگی‌های بارز پروفیل لوور آلومینیومی، مقاومت بالای آن در برابر خوردگی است. این خصوصیت باعث می‌شود که این پروفیل‌ها برای استفاده در محیط‌های خاصی مانند دریا، معدن و صنایع شیمیایی بسیار مناسب باشند.
2. پروفیل لوور آلومینیومی به دلیل وزن سبک خود، گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در ساختمان‌های بلند و سازه‌های فضایی محسوب می‌شود. این ویژگی نه تنها باعث کاهش وزن کلی سازه می‌شود بلکه هزینه‌های حمل و نقل را نیز کاهش می‌دهد.
3. پروفیل لوور آلومینیومی دارای ضربه‌پذیری کمتری است که منجر به مقاومت بیشتر آن در برابر آسیب‌های مختلف می‌شود.
4. پروفیل لوور آلومینیومی با داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت، در برابر تغییرات دمایی نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.
5. پروفیل لوور آلومینیومی از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است که امکان تغییر شکل آسان آن به شکل‌های مختلف را فراهم می‌کند.
6. پروفیل لوور آلومینیومی به راحتی تولید، برش، خم و جوش داده می‌شود، بنابراین دارای قابلیت پردازش بالایی است.

انواع پروفیل لوور آلومینیومی

پروفیل لوور آلومینیومی انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم:
• لوور دوکی:
لوور دوکی یکی از سیستم‌هایی است که از تیغه‌های دوکی شکل ساخته شده است و برای زیبایی نمای ساختمان استفاده می‌شود. این لوورها از ویژگی نصب به شکل متحرک برخوردارند و به غیر از نقش سایه‌بانی، به صورت طراحی نما نیز استفاده می‌شوند.
قطر این لوورها معمولاً از صد تا چهارصد میلیمتر متغیر است. با توجه به آمار، بیش از هفتاد درصد از ورود نور به محیط داخلی ساختمان با استفاده از این سیستم مهار می‌شود که موجب صرفه‌جویی در انرژی ساختمان تا چهل درصد می‌شود.
لوورهای دوکی شکل از سه مقطع مجزا تشکیل شده‌اند:
1. مقطع خورشیدی که زاویه آن قابل تغییر است و این تغییر زاویه امکان کنترل میزان نور ورودی را فراهم می‌کند،
2. مقطع منقاری که اصلی‌ترین مقطع در این سیستم است و به مقطع خورشیدی از یک طرف و به مقطع اصلی لوور از سمت دیگر متصل می‌شود،
3. قسمت دوکی شکل که بر روی منقاری قرار می‌گیرد و نمای سیستم را تشکیل می‌دهد.

این سیستم به دو صورت متحرک و ثابت در بازار عرضه می‌شود، اما مدل ثابت آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل متحرک از طریق ریموت قابل تغییر است. این سیستم، پیشرفته‌ترین نسل نورگیر و سایه‌بان در دنیای مدرن است که توجه بسیاری از معماران در جهان را به خود جلب کرده است.
• لوور مستطیلی:
لوور مستطیلی، که به لوور باکسی نیز معروف است، معمولاً از جنس آلومینیوم تولید می شوند. این پروفیل‌ها به طول 100 میلیمتر، عرض 50 میلیمتر و ضخامت 2 میلیمتر ساخته و به صورت شاخه‌های 6 متری عرضه می‌شوند. در درسا پلاس، ارائه طراحی و تولید ابعاد اختصاصی بر اساس درخواست مشتریان محترم را وجود دارد.
لوور مستطیلی، به صورت پوششی تکمیلی روی پنجره‌ها نصب می‌شود و در شکل‌های افقی و عمودی موجود است. این سیستم، محدود کننده دید بیرون به داخل و جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید به فضای داخلی است که باعث صرفه‌جویی در انرژی‌های مختلف مصرفی در محیط داخل می‌شود.

پس از نصب پروفیل لوور مستطیلی، سطح پایینی آن از نمای بیرون به وضوح دیده می‌شود، بنابراین زیرسازی کامل برای جلوگیری از تأثیر منفی بر زیبایی نمای ساختمان حیاتی است.

پروفیل لوور مستطیلی در طرح‌های ثابت و متحرک طراحی و تولید می‌شود. طرح ثابت آن نصب بسیار ساده و مقرون به صرفه دارد و طرح متحرک آن نیز با ریموت قابل تنظیم می‌باشد.
این سیستم‌ها معمولاً از جنس چوبی، کامپوزیت، فلزی و غیره تولید می‌شوند، اما لوور مستطیلی آلومینیومی به دلیل فروش بالا و اقتصادی بودن، از سایر متریال‌ها ترجیح داده می‌شود.

• لوور آلومینیومی Z

لوور Z آلومینیومی معمولاً به عنوان سایه‌بان یا آفتاب‌گیر در نمای ساختمان استفاده می‌شود و در طرح‌های مختلف به صورت افقی و عمودی نصب می‌شود. این پروفیل انتخاب بسیار مناسبی برای کنترل دما و ممانعت از ورود مستقیم نور خورشید، آب، گرد و خاک و همچنین دید مستقیم به داخل محیط است.
پروفیل لوور Z آلومینیومی علاوه بر اینکه در مکان‌هایی مانند ورزشگاه‌ها، مدارس، بانک‌ها، کلیه ساختمان‌ها و برج‌های اداری، بیشترین کاربرد را دارد و مانع از ورود عوامل خارجی به ساختمان می‌شود، زیبایی منحصر به فردی را به آن مکان‌ها نیز می بخشد.

قیمت پروفیل لوور آلومینیومی

لوور آلومینیوم، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در صنایع عمران، ساختمان و معماری استفاده‌های بسیاری دارد. این پروفیل‌ها در ابعاد و سایزهای متنوعی تولید می‌شوند و قیمت‌های گوناگونی دارند که به ابعاد و نوع پروفیل لوور آلومینیومی تولید شده بستگی دارد.
درسا پلاس، تولید کننده لوور آلومینیومی با ابعاد مختلف می‌باشدکه شما مشتریان محترم می‌توانید جهت اطلاع از قیمت‌های لوور آلومینیوم، با کارشناسان ما در درسا پلاس تماس بگیرید.