ایمیل : info@dorsaplusprofile.com
شماره تماس : 09122012776

پروفیل لاین نوری / پروفیل چراغ خطی

22
دسته بندی مقالات
برچسب ها

امروزه نورپردازی در ساختمان ها بسیار گسترده شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. به خاطر مصرف کم ال ای دی ها پروفیل لاین نوری یا پروفیل چراغ خطی کاربرد زیادی پیدا کرده است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید تا انتهای مطالب این مقاله با ما همراه شوید.

لاین نوری چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟

نورپردازی خطی یا لاین نوری نور پردازی هایی هستند که بیشتر به صورت چراغ های باریک لوله های فلورسنت و یا LED های بلند و مستقیم و یا چراغ های نواری می باشند. این وسایل پخش نور یکنواخت و قابل اتصال و گسترش نا محدود داشته و برای نورپردازی در فضاهای بزرگ بسیار مناسب هستند. در سال های اخیر این نوع نور پردازی ها محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده و در ساختمان های امروزی کاربرد زیادی پیدا کرده است و زیبایی و جلوه خاصی به ظاهر بیرونی و داخلی ساختمان ها می دهد.

پروفیل چراغ خطی چیست؟

بهترین متریال و مواد اولیه برای بدنه و قالب چراغ های خطی یا لاین نوری، پروفیل آلومینیومی است. یکی از علت های مهم استفاده گسترده از پروفیل آلومینیوم برای چراخ های خطی در فضاهای داخلی شخصی و صنعتی، وزن کم آن و حمل و نقل راحت، مقاومت و استحکام بالای آن در برابر ضربه و تنوع زیاد در شکل و طرح است و با قرار گرفتن چراغ خطی در درون این پروفیل ها می توان هر فضایی را زیبا و با شکوه نمود.

01 1

تبادل حرارت پروفیل های چراغ خطی

معمولا چراغ هایی که نور تولید می کنند حرارت نیز تولید می کنند به همین دلیل به مرور زمان دچار سوختگی می شوند و برخی دیگر با مشکلات مختلفی رو به رو می شوند. یکی از مزیت های مهم استفاده از پروفیل آلومینیومی برای چراغ های خطی تبادل حرارت و دفع آن می باشد. به عبارت دقیق تر پروفیل های آلومینیومی به عنوان یک هیت سینک خنک کننده در کاهش دمای کارکرد و افزایش طول عمر چراغ ها تاثیر بسیار زیادی دارند. به طور کلی ویژگی مهم این پروفیل های آلومینیومی هدایت گرمایی است که بعد از طلا و مس در رتبه سوم قرار می گیرد اما از نظر اقتصادی از طلا و مس بسیار بصرفه تر می باشد. همین مسئله باعث می شود که استفاده از پروفیل های لاین نوری از جنس آلومینیوم کاربرد و گسترش زیادی پیدا کند.

مهم ترین ویژگی های پروفیل لاین نوری کدام است؟

همانطور که گفتیم پروفیل های آلومینیومی لاین نوری یا چراغ خطی دارای ویژگی های متعددی است که در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم.

  • پروفیل آلومینیومی خط نوری طراحی جدید دارند و برای معماری های جدید مناسب هستند.
  • این پروفیل ها قابلیت نصب به همراه چراغ خطی در داخل سقف، دیوار، کف و … دارند.
  • رنگ بدنه این پروفیل های لاین نوری اکسترود شده، آندایز شده اند تا در برابر آسیب های بیرونی، شرایط آب و هوایی و … مقاومت شان افزایش یابد و علاوه بر آن زیبایی بیشتری داشته باشند.
  • پروفیل های آلومینیومی لاین نوری به هدایت و تبادل گرما کمک می کنند در نتیجه باعث می شوند عمر مفید چراغ های ال ای دی افزایش پیدا کند.
  • این پروفیل ها یکی از بهترین ها گزینه ها برای نورپردازی زیبا و حرفه ای در داخل سقف های کناف و طراحی شده با پوشش های پی وی سی می باشند.
  • در هر فضایی از جمله منازل مسکونی، سالن های ورزشی و تفریحی، بیمارستان ها، پارکینگ ها، سالن نمایش و سینما، هتل، ایستگاه مترو، زیر گذرها، پل عابر پیاده، ستون و دیوار، نمای بیرونی ساختمان ها، کارخانجات و صنایع مختلف و …. می توان از پروفیل آلومینیومی لاین نوری استفاده کرد. از آن جایی که آلومینیوم فلزی سبک، ضد آب، مقاوم، مقرون بصرفه و فراوان در طبیعت است می توان به راحتی در فضاهای مختلف از آن استفاده کرد.
  • برای مدل های رو کار این پروفیل، امکان رنگ کردن آن وجود دارد.
  • به خاطر رعایت استانداردهای جهانی در ساخت این نوع پروفیل لاین نوری، می توان از آن در محیط های مرطوب مانند حمام، استخر، آشپزخانه و … استفاده نمود.

مواردی که ذکر کردیم تنها بخشی از مهم ترین ویژگی های پروفیل لاین نوری یا پروفیل چراغ خطی بود.

55

پروفیل خط نوری چه انواعی دارد؟

از آن جایی که از پروفیل آلومینیومی خط نوری در موارد مختلفی استفاده می شود کارخانه های تولید کننده این نوع پروفیل، تنوع زیادی در ساخت آن ها ایجاد کرده اند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

  • توکار: از این مدل پروفیل چراغ خطی می توان در دیوار، کف در فضای داخلی و خارجی استفاده کرد. طراحی این مدل پروفیل به گونه ای است که قابل مشاهده نخواهد بود به همین دلیل زیبایی خاصی به محیط می دهد.
  • آویز: که امکان نصب دو ردیف چراغ خطی نیز دارد.
  • نوع پله ای: برای نور پردازی پله ها
  • مناسب کف در فضای داخلی با کیفیت و استحکام بالا
  • مناسب کف در فضای خارجی مقاوم در برابر شرایط مختلف محیطی
  • خمش پذیر که برای گوشه ها و زاویه های محیط کاربرد دارد.
  • پروفیل های گرد که به صورت لوله ای و جذاب اند.

راهنمای نصب پروفیل نوری

نصب پروفیل های لاین نوری به روش های مختلفی انجام می شود. این چراغ هارا می توان به شکل توکار و رو کار نصب کرد.

همچنین می توان پروفیل لاین نوری را به شکل آویزان در بخش های مختلف ساختمان به کار برد. به منظور اعمال طرح مورد نظر، باید مناسب ترین نوع پروفیل لاین نوری را انتخاب کنید تا نور پردازی به زیبایی جلوه پیدا کند.

 

 

محل قرارگیری پروفیل نورخطی

در پروفیل های خطی توکار، چراغ ها درون شیارها یا باکس ها تعبیه شده در سقف یا دیوار قرار می گیرند و در سطح مشخصی از سقف یا دیوار به شکل یک بخش هم سطح جلوه پیدا می کنند.

اگر امکان برش در سقف یا دیوار نباشد، طراح ترجیح می دهد که پروفیل نور خطی به عنوان یک بخش غیر هم سطح در دیوار یا سقف قرار بگیرد، در این حالت نصب پروفیل خطی بصورت رو کار انجام شده است.

 

نکات قبل خرید پروفیل لاین نوری

لاین های نوری را می توان به شکل ماژولار و یکپارچه تهیه کرد. ماژولار بودن این چراغ ها امکان جداسازی اجزای این چراغ هارا راحت تر می کند.

اما در مدل یکپارچه این امکان جداسازی وجود ندارد، که از آن ها به عنوان روشنایی اصلی ساختمان ها استفاده نمی شود. این مدل ها معمولا قیمت کمتری دارند. انواع ریسه ها،مهتابی های T5، نورهای خطی مخفی ار انواع چراغ های غیر ماژولار است.

قیمت پروفیل لاین نوری چقدر است؟

اگر به مطالبی که در بالا ذکر کردیم دقت کرده باشید اکنون می دانید که پروفیل لاین نوری یا پروفیل چراغ خطی تنوع زیادی دارد. هر کدام از این مدل ها، رنگ و طرح مدل، متراژ کار و … در قیمت گذاری آن ها موثر هستند. به همین دلیل شما باید ابتدا پروفیل مورد نظرتان را انتخاب نمایید و اندازه مورد نیازتان را محاسبه نمایید و سپس قیمت آن را جویا شوید.

 

در این مقاله درباره پروفیل لاین نوری یا پروفیل چراغ خطی صحبت کردیم. از ویژگی های مهم این نوع پروفیل و انواع مختلفی که دارد نیز گفتیم. اکنون شما برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.