ایمیل : info@dorsaplusprofile.com
شماره تماس : 09122012776

پروفیل هندریل و نرده شیشه ای

666 1
دسته بندی مقالات
برچسب ها

یکی از ایده آل ترین گزینه های طراحی در ساختمان های تجاری و مسکونی در دنیای مدرن امروزه ، استفاده از نرده های شیشه ای با حداقل طراحی ، و سطح بالای ایمنی و مقاومت است . تا جایی که این نرده های شیشه ای در دنیای امروز به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون های داخلی و خارجی مبدل شده است . از نرده های شیشه ای ، به عنوان جان پناه ، بالکن ، تراس ، راه پله و استخر و به منظور جداسازی پارتیشن ها و انواع محوطه های داخلی و خارجی استفاده می شود

پروفیل نرده شیشه ای،  متشکل از  پروفیل آلمینیوم با آلیاژ مقاوم است ، که به عنوان هندریل دفنی که نگهدارنده آلومینیومی شیشه ای بر روی کف و یا زیرکف نصب می شود .این پروفیل ها به پروفیل هندریل شیشه ای هم شناخته می شوند که قابلیت پوشش دهی در انواع رنگ و سطح و متناسب با فضا را دارا است .

caption

هندریل چیست ؟

هندریل  یا نرده شیشه ای ، از تجهیزات مهم ساختمانی است، که در قسمت پله  کاربرد دارد. در برخی موارد نیز از هندریل ها به عنوان جان پناه استفاده می شود . هندریل ها را دستگیرد یا دست انداز نیز می گویند که در واقع ، یک میله افقی یا شیب دار است که به عنوان تکیه گاه می توان از آن استفاده کرد .این تکیه گاه ها به دلیل تامین امنیت افراد اهمیت ویژه ای در ساختمان ها دارند ، چرا که مانع بروز حوادث و اتفاقات ناگوار می شوند .

هندریل ها را جهت حفاظت از سقوط ، در مجاورت لبه های آژاد سطوح مرتفع که محل آمد و شد افراد است نصب می کنند ؛ هندریل ها علاوه بر حفظ جان مردم در یک مجتمع ، زیبایی بی نظیری نیز به آن سازه ها می دهند .

stairs

یکی از انواع هندریل ها، هندریل های شیشه ای هستند که از جمله مزایای استفاده از این هندریل های شیشه ای می توان به یکپارچگی آن اشاره کرد که این مسئله  هندریل را محبوب معماران کرده است.

profille

پروفیل هندریل شیشه ای

در اجرای هندریل های شیشه ای روکار، از پروفیل ها و کامپوننت های خاص آلومینیومی بسیار محکم استفاده می شود . این پروفیل ها می تواند شیشه را در جای خود نگهدارند . کامپوننت ها بر روی کف نصب می شوند ، که در طرح ها و رنگ های مختلف قابل سفارش هستند .

پروفیل هندریل شیشه ای در حقیقت پایه نگه دارنده این هندریل ها است ،که از متریال آلمینیومی طراحی و ساخته می شود .

پروفیل های هندریل شیشه ای ، اگر به صورت روکار باشد به آن هندریل شیشه اکسپوز و در صورتی که تو کار نصب شود به عنوان هندریل شیشه ای دفنی اطلاق می گردد . پروفیل هندریل های شیشه ای ، از جنس فولاد کربن سه درصد و آلومنیوم به صورت دفنی طراحی و ساخته می شود .

هندریل دفنی ( تو کار )

می توان گفت یکی از بی نظیر ترین انواع هندریل ، هندریل های دفنی هستند . از این هندریل ها برای مکان هایی که می توان پروفیل نگهدارنده پنل های شیشه ای را در زیر سطح زمین تعبیه کرد ، بطوری که تنها بخش قابل مشاهده از کف ،شیشه ها باشند آن هم بدون ایجاد خطوط می توان استفاده کرد .

سیستم این هندریل های دفنی مناظر پانارومایی ایجاد می کند ، که می توان از آن برای نمای  ویلا، پاسیو ، رستوران هایی که مشرف به ویوی دریا و … هستند ، استخر، املاک لاکچری و …  استفاده کرد .

panorama

نرده شیشه ای اکسپوز ( روکار )

از دیگر انواع  نرده های شیشه ای که امروزه در ساخت و سازها کمتر مورد توجه و استقبال هستند ، نرده های شیشه ای اکسپوز هستند . ارتفاع مورد نیاز  این نرده ی شیشه ای برای نصب ، چیزی حدود 10 سانتی است ، این نرده های به صورت رو کار بر روی پله ها نصب می شوند .

نرده های اکسپوز ، شیشه ای یک دست هستند که داخل نوار آلومینیومی قرار می گیرند.

نرده های شیشه ای اکسپوز، شباهت زیادی به نرده های شیشه ای دفنی دارند و می توان گفت تنها تفاوت آن ها در این است که پروفیل هندریل شیشه ای اکسپوز به صورت رو کار بر روی پله نصب می شود ، اما پروفیل هندریل شیشه ای دفنی این چنین نیست .

هندریل های شیشه ای چیزی حدود 100 تا 110 سانتی متر ارتفاع دارند ، که می توان ارتفاع آن را کم تر نیز کرد . نوع شیشه این نرده ها سکوریت می باشد که می توان رنگ پوشش های فلزی آن را تغییر داد.

نرده شیشه ای فیکس پوینت

از دیگر انواع پروفیل  هندریل های شیشه ای ، می توان به نوع فیکس پوینت اشاره کرد . این نرده ها، نسبت به سایر انواع نرده های شیشه ای کاربرد کم تری دارند ، اما قابلیت های ویژه این نرده ها را نمی توان در هیچ نرده دیگری پیدا کرد . دو قسمت شیشه ای  و یک  پوینت فایبر گلاس از متریال های استفاده شده در این نوع نرده ها هستند ، و مانند حفاظ و نرده های شیشه ای دفنی ، امکان دید محیط آنطرف شیشه را به خوبی در اختیار شما قرار می دهد .

نوع شیشه این نرده ها سکوریت ، با ضخامت 10 سانتی متر است ؛ طراحی شیشه این نرده ها بصورت کاملا سلیقه ای است ، حتی می توان شیشه نرده ها را بصورت مات نیز طراحی کرد .

 بست هایی از جنس فولاد که قابلیت رنگ شدن ندارد، برای نصب  نرده های  فیکس پوینت  بر روی پله ها استفاده می شود.

spigot

نرده شیشه ای اسپیگوت

نرده های شیشه ای اسپیگوت نیز امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند .

نرده های شیشه ای اسپیگوت ، بیشتر بصورت گرد و مستطیلی وجود دارند که توسط پایه های آلومینیومی یا استیل به دو شکل رو کار یا تو کار نصب می شوند . برای نصب هر یک از پنل های شیشه ای ، این نوع نرده حداقل دو عدد پایه نیاز است که باید در محیط مورد نظر نصب شود و سپس شیشه روی آن قرار بگیرد . ارتفاع نرده های شیشه ای اسپیگوت 100 سانتی متر می باشد . از جمله مزایای این نوع از نرده های شیشه ای ، امنیت آن است . این نرده ها را می توان قفل کرد و ازین طریق امنیت محیط را افزایش داد .

نرده شیشه اختصاصی

نرده های شیشه ای اختصاصی نیز از جمله پرطرفدار ترین انواع نرده های شیشه ای هستند .

این نرده های شیشه ای بصورت پیش ساخته و براساس استاندارد هایی که برای نرده های شیشه ای پیش ساخته است ، تولید نشده اند ، بلکه به خواست مشتری تولید می شوند.

نرده های شیشه ای اختصاصی را می توان هم با سکوریت و هم با لمینیت تولید کرد . این نرده ها در ضخامت  6_8_10  تولید و عرضه می شوند .مقاومت بالای شیشه این نرده ها در برابر ضربه و برخورد، این  نرده ها را به عنوان یک حفاظ خوب برای افزایش امنیت محیط تبدیل کرده است. ارتفاع نرده شیشه اختصاصی بین 90 تا 120 سانتی متر می باشد.

round

شکل و مدل این نرده ها بصورت شخصی سازی شده برحسب نیاز و سلیقه مشتری می تواند قوس دار یا بدون قوس باشد .

frameless no.2

نرده شیشه ای فریم لس ( نرده شیشه ای بدون فریم )

این مدل از نرده های شیشه ای از جمله اقتصادی ترین انواع نرده های شیشه ای هستند . و به تناسب از لحاظ زیبایی و ایستایی در جایگاه پایین تری قرار دارند .

شیشه های این نرده ها معمولا 10 میل سیکوریت شفاف و 10 میل سیکوریت ساتینا است.

این نرده های شیشه ای همانطور که از اسمشان پیداست بدون فریم اجرا می شوند و حداقل یراق را در تولید این نرده ها استفاده می کنند .

profille
profilw

مقایسه پروفیل آلومنیومی و  فولادی در  هندریل های  شیشه ای

هندریل آلومینیومی و فولادی را با توجه به زیبایی شناسی ، دوام ، نیازهای نگهداری ، سهولت نصب و هزینه می توان باهم مقایسه کرد . هم پروفیل آلومینیوم و هم پروفیل فولاد ظاهری براق و  چکش خوار دارند . با وجود همه این موارد ، برش و شکل دهی آلومینیوم آسان تر از فولاد است؛ به این ترتیب می توان در طرح ها و الگوهای مختلف هندریل آلمینیومی را تولید  و عرضه کرد.  .

روکش های پودری برای هندریل دفنی ( نرده شیشه ای آلومینیومی ) در رنگ های متنوع و زیبا عرضه می شود، که استفاده آسان و ماندگاری طولانی ای دارد. این درحالی است که فولاد رنگ شده ، برای حفظ زیبایی باید مدام رنگ آن تمدید شود . فولاد و آلومینیوم هر دو دوام بسیار زیادی دارند ، اما متاسفانه نرده فولادی به مرور زمان زنگ میزند . بنابراین می توان نتیجه گرفت بهترین پروفیل انتخابی برای هندریل  ها ، پروفیل آلومینیومی است.

مزایای استفاده از پروفیل هندریل

اکنون که با انواع مختلف نرده های شیشه ای  پروفیل هندریل شیشه ای آشنا شدیم بد نیست نگاهی به مزایای استفاده از پروفیل هندریل داشته باشیم.

از مهم ترین و برجسته ترین مزایای این نرده های شیشه ای ، افزایش امنیت پله ها است . این نرده ها در مقابل ضربه مقاومت بالایی دارند و از افتادن و پرت شدن جلوگیری می کنند .

این نرده های شیشه ای را می توان به راحتی به کمک ابزارهای مخصوص نصب کرد که هزینه نصب چندانی ندارد.